ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Військова психологія

Методика соціометричного опитування (параметричний варіант)
Спочатку офіцер чітко формулює завдання й визначає об'єкт дослід¬ження. Після цього необхідно визначити соціометричні критерії. Ви¬бір цих критеріїв диктується завданням дослідження та випливає з його програми.
Наприклад, якщо потрібно вивчити групову структуру взаємних симпа¬тій або взаємодопомоги, то питання формулюються таким чином, щоб їх¬ній зміст по змозі повністю відповідав соціальному та моральному змісту цих взаємин і був причетний до конкретної діяльності, де ці взаємини мо¬жуть виявитися. Виконавши ці вимоги, ви одержите значущий критерій. Наприклад, якщо ви ставите завдання типу: «Виберіть тих із членів групи, хто є вашим товаришем», то такий критерій не відповідає вказаним вимо¬гам, бо є заслабким.
Товариші можуть бути різні. Одних людей ми схильні записати у свої товариші вже тільки тому, що часто до них звертаємося. Інших ми не схиль¬ні зараховувати до своїх товаришів навіть тоді, коли просимо в них позику. Тому треба сформулювати критерій якомога конкретніше, на основі якоїсь реальної ситуації. Наприклад, у певному випадку його можна сформулюва¬ти так: «Якби ви захотіли організувати у себе зустріч Нового року, то кого б Ви запросили з близьких знайомих та товаришів по службі?» У такому фор¬мулюванні роль та значення товарища описані чітко й конкретно. Проте це ще не значить, що такий критерій однаково зацікавить усіх членів групи. Іншим членам групи, може, більш сподобається, скажімо, такий: «Кого з членів Вашої групи Ви бажали б мати своїм сусідом по квартирі?» або «Кого з членів вашої групи Ви б запросили на своє весілля?».
Рекомендується не захаращувати соціометричну картку великою кіль¬кістю критеріїв, а вибрати такі, які, по-перше, були б логічно пов'язані між собою і, по-друге, викликали б активний інтерес у більшості до¬сліджуваних. Необхідно підібрати такі запитання, зміст яких був би зро¬зумілий усім членам соціальної групи. При цьому доцільно враховува¬ти соціально-демографічні, професійні, психічні та інші ознаки.

Табл. 9-1. Приклад соціометричної картки
т Тип Критерії Вибори
а) Кого б Ви хотіли обрати своїм командиром відділення?
б) Кого б Ви не хотіли обрати своїм командиром
відділення?
Як Ви гадаєте, хто обере Вас: за пунктом а)? за пунктом б)?

Соціометрична картка складається на завершальному етапі розроб¬лення програми дослідження. Від якості її оформлення залежить отри¬мання достовірних сирих даних для подальшого опрацювання. У тих випадках, коли провадиться анкетне опитування більшості груп і лю¬дей за іменною анкетою (не анонімною, а із зазначенням імені та прі¬звища особи, яка її заповнює), соціометричні критерії можуть бути вклю¬чені в загальну анкету разом з іншими запитаннями, але їх треба виді¬лити в перший її підрозділ. Така форма соціометрії потребує під час відповідей обов'язкового написання в анкеті прізвищ тих, хто відмов¬ляється.
Порядок складання соціометричної картки є таким (табл. 9-1):
1) спочатку готують списки членів соціометричних груп. Ко¬жен член групи мусить мати свій порядковий номер у спис¬ку, це його шифр;
2) далі складається картка із врахуванням величини групи. Під заголовком «Соціометрична картка» надається стисла ін¬струкція до заповнення. Тут вказується, що, відповідаючи на запитання, в графу «вибори» необхідно проставляти но¬мери тих членів групи за списком, які найповніше відпові¬дають вашому ставленню до цих запропонованих критеріїв вибору;
3) при опитуванні з обмеженою кількістю виборів праворуч від кожного критерію у картці слід накреслити стільки вер¬тикальних граф, скільки виборів ми пропонуємо в цій групі (при здійсненні опитування без обмежень кількості вибо¬рів у соціометричній картці після кожного критерію має бути відділена графа, розміри якої давали б змогу відповідати якомога повніше);
4) у тих випадках, коли дослідникові бажано встановити по¬рівняльну цінність переваг, у соціометричну картку можна внести своєрідну шкалу. Для цього у графі виборів указано порядок вибору або переваг відповідною цифрою — вибір у першу чергу, у другу, у третю тощо.

Спрощений варіант соціометричної картки:
Андріївський Д.І.
1. Луцький С.А.
2. Ніколко М.В.
3. Панченко К.С.
Цю картку заповнив воїн, прізвище якого вказано праворуч і який відповідав на запитання:
1. Кого б Ви хотіли обрати напарником у бойовий екіпаж (вій¬ськова діяльність)?
2. Разом з ким Ви бажали б виконати суспільне доручення (гро¬мадська діяльність)?
3. У кого з Вашого підрозділу широкий культурний світогляд і з ким ви бажали б організувати години дозвілля (відпочи¬нок)?

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Методика соціометричного опитування (параметричний варіант)» з дисципліни «Військова психологія»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Постаудит
GSM
Аудит господарських операцій з надходження тварин
ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ТА КЛАСИФІКАЦІЙНІ ОЗНАКИ НОВОГО ТОВАРУ
Пушка на Луне


Категорія: Військова психологія | Додав: koljan (17.01.2012)
Переглядів: 1439 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП