ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Військова психологія

Педагогічні функції військової дисципліни
Проблема педагогічних функцій військової дисципліни на сьогоднішній день у педагогічній літературі не розглядалась, але вищевикладений психологічний аналіз категорій «військова дисципліна» та «дисциплінованість» свідчать про те, що вони мають психологічний зміст та суттєво залежать, з одного боку, від педагогічного впливу на особовий склад, а з іншого — військова дисципліна сама безпосередньо позитивно впливає на військовослужбовців. У зв'язку з цим правомірно виокремити такі її педагогічні функції: адаптаційну, коригувальну, інтегративну.
Адаптаційна функція. Службу воїна можна поділити на три періоди: перший період — від прибуття у військову частину до прийняття Військової присяги; другий період— від прийняття Військової присяги до завершення першого року служби; третій період — від кінця першого року служби до моменту звільнення в запас. Перший період, незважаючи на порівняно короткий термін, особливо якщо порівнювати з іншими двома періодами, є досить важливим для формування дисциплінованої поведінки воїна. У цей період він набуває основних уявлень про суть, зміст та вимоги військової дисципліни. В цей період у воїна відбувається формування основних навичок, звичок і вмінь дисциплінованої поведінки, викристалізується його настанова до військової служби взагалі та військової дисципліни зокрема.
Діяльність воїна перебуває під постійним контролем. Ці дії скеровані на пристосування молодої людини до військового середовища і конкретних умов військової діяльності. В обставинах, що склалися, військова дисципліна, з одного боку, є метою всього військового виховання, а з іншого — вона допомагає молодому воїну успішно долати основні труднощі армійського життя. Процес адаптації, безумовно, триває в другому і третьому періодах, але ці процеси мають на цих етапах допоміжний характер і скеровані на вдосконалення навичок, звичок і вмінь дисциплінованої поведінки.
Коригувальна функція. Підтримання порядку та правил армійського життя не відбувається самостійно і спонтанно. Ситуація ускладнюється тим, що не всі військовослужбовці розуміють та беруть до виконання вимоги військових статутів та командирів, не завжди адекватно сприймають скерований на них виховний вплив. Тому необхідні коригувальні дії, особливо стосовно тих, які свідомо порушують військову дисципліну, не виконують вимоги військових статутів, накази командирів (начальників), порушують загальноприйняті моральні норми поведінки. У зв'язку з цим командирам слід вміло використовувати свої дисциплінарні права, щоб попередити порушення військової дисципліни особовим складом, а якщо воно відбулося, то на порушника, відповідно, з виховною метою треба здійснити необхідний педагогічний вплив, у тому числі й дисциплінарний.
Інтегративна функція. Високий рівень дисциплінованості підрозділу (частини) можливий тільки тоді, коли всі начальники та підлеглі, старші і молодші — від командира до останнього солдата в частині — сприймають не тільки цілі, а й методи, засоби, заходи виховання дисциплінованості. Ця функція військової дисципліни виявляється в згуртуванні підрозділу у справжні військові колективи, відбивається у здоровому СПК військового колективу, успіхах бойової та гуманітарної підготовки особового складу, свідомому підтриманні ним високої військової дисципліни тощо.
Про ефективність військової дисципліни наголошуємо тоді, коли відбувається взаємне доповнення вищевказаних функцій. Завдяки дисципліні ми можемо не тільки правильно та систематично адаптувати воїна до умов військової служби, а й формувати його особистість, вносити певні корективи в його психофізіологічну структуру, використовуючи відповідні виховні прийоми й засоби.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Педагогічні функції військової дисципліни» з дисципліни «Військова психологія»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Когда «горизонтальная» линия не горизонтальна
Банківські послуги та їх види
МЕТОДИ ПРОГНОСТИКИ
Оцінка і управління процентним ризиком
Аудит кредитних операцій


Категорія: Військова психологія | Додав: koljan (18.01.2012)
Переглядів: 1146 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП